Kontakt

Masz pytanie?

Wyślij zgloszenie, oddzwonimy.

*
*
*
*
*
*

Zgoda na wykorzystanie danych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883)

Wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną

Wyrażam również zgodę na wysyłanie na podany przeze mnie adres e-mail lub przekazywanie za pośrednictwem telefonu informacji handlowych, dotyczących nowych produktów i usług bankowych oferowanych przez Bank (zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną - Dz.U. nr 144 poz. 1204 z późn. zm.).

*

Pola wymagane

 ZASTRZEGANIE KART: 0 801 321 456, +48 86 215 50 50 (dla połączeń z telefonów komórkowych i z zagranicy)

 

Sonda

Komunikaty

Ważne!!! Dotyczy ważności dokumentu tożsamości.

Szanowny Kliencie,

Bank Spółdzielczy w Piasecznie informuje, że w przypadku, gdy Twój dokument tożsamości utracił ważność lub zostało mniej niż 60 dni do końca terminu jego ważności po zalogowaniu do bankowości internetowej (PS B@nk24) zostaniesz o tym fakcie poinformowany poprzez specjalny komunikat. Komunikat będzie wyświetlany po każdym zalogowaniu się, aż do aktualizacji danych dokumentu tożsamości.

Komunikat 1. Dokument utracił ważność:

Uwaga! Upłynął termin ważności Twojego dokumentu tożsamości. Jak najszybciej zaktualizuj go, aby swobodnie korzystać z bankowości. Dokument tożsamości możesz zaktualizować w bankowości internetowej lub placówce banku.

Komunikat 2. Dokument utraci ważność w ciągu 60 dni:

Uwaga! Wkrótce upływa termin ważności Twojego dokumentu (pozostała liczba dni: x). Jak najszybciej zaktualizuj go, aby swobodnie korzystać z bankowości. Dokument tożsamości możesz zaktualizować w bankowości internetowej lub placówce banku.

Ważne!!! Od dnia 01.10.2024r. dla klientów Banku Spółdzielczego w Piasecznie, których dokument tożsamości utracił ważność zostanie włączona blokada wykonywania operacji. Blokada zostanie usunięta po zmianie danych dokumentu tożsamości na aktualne i weryfikacji poprawności danych.

Dane dokumentu tożsamości możesz zaktualizować:
1) w bankowości eBankNet (PS B@nk24) - zakładka Mój profil -> Dane -> Dokument tożsamości
2) w placówce PS Banku (lista).

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Ustawowe wakacje kredytowe

Pomoc dla kredytobiorców spłacających kredyt hipoteczny przeznaczony na zaspokojenie indywidualnych potrzeb mieszkaniowych.


Wspieramy kredytobiorców, których raty  znacznie wzrosły. Jeśli taka jest Twoja sytuacja, przeczytaj dokładnie nasz poradnik i poznaj szczegóły (link).

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyjeżdżasz za granicę - przeczytaj koniecznie!

 

 

Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z Infolinią Banku BPS S.A. lub placówką naszego banku w celu uniknięcia zablokowania możliwości płatności kartą za granicą.

 

W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi (oszukańczymi).

Dodatkowo pamiętaj o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.

 

 

 

Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z Infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników naszego Banku!

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 
 

Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer  naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy PS Banku nigdy nie prosi o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z PS Bankiem lub Twoim opiekunem w placówce. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z PS Bankiem pod numerem telefonu (22) 73-74-153

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"


 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Transakcje niskokwotowe wykonywane kartami płatniczymi w Internecie

 

Drogi Kliencie,

Mamy dla Ciebie świetną wiadomość! Teraz możesz jeszcze sprawniej korzystać ze swojej karty używając jej do płatności on-line.

Nie musisz za każdym razem potwierdzać kodem PIN i hasłem SMS, gdy chcesz zrobić małe zakupy online. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w Kartosfera.pl i klikniesz w zakładkę "3D Secure". Tam będziesz mógł szybko zdecydować, czy chcesz korzystać z tej opcji.

A co oznacza "małe zakupy"? To wszystkie transakcje na kwoty, które mieszczą się w limitach ogłoszonych na stronie naszego Banku.

Życzymy miłych zakupów!

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Program Aktywny Rodzic

Masz małe dzieci? Skorzystaj ze świadczeń z programu Aktywny Rodzic

 

Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu możesz ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do Twojej sytuacji rodzinnej i zawodowej.

 

Dlaczego warto?

 

🏡  Świadczenie „Aktywnie w domu”

500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu.

👶  Świadczenie „Aktywnie w żłobku”

1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.

💼  Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”

Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.

 

Szczegóły Programu Aktywny Rodzic

 

1. Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”

·     Wysokość świadczenia: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością).

·     Przysługuje rodzicom lub opiekunom dzieci w wieku 12–35 miesięcy, aktywnym zawodowo.

·     Warunek: dziecko nie może uczęszczać do przedszkola, żłobka lub klubu dziecięcego, ani być pod opieką dziennego opiekuna.

2. Świadczenie „Aktywnie w żłobku”

·     Dofinansowanie kosztów opieki dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.

·     Maksymalna kwota: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością), nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej za taki pobyt dziecka.

·     Świadczenie nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. jest wyższa niż 2200 złotych.

3. Świadczenie „Aktywnie w domu”

·     Wysokość świadczenia: 500 zł miesięcznie na dziecko.

·     Przysługuje rodzicowi lub opiekunowi, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem w domu (dziecko w wieku 12–35 miesięcy).

·     Świadczenie nie przysługuje, jeśli został wykorzystany pełny rodzinny kapitał opiekuńczy.

 

 

Kto może złożyć wnioski?

Wnioski mogą składać rodzice (matka, ojciec) oraz opiekunowie faktyczni, prawni, rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka. Świadczenia przysługują bez względu na dochód rodziny. Nie podlegają opodatkowaniu ani egzekucji komorniczej.

 

Kiedy można złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie „Aktywni rodzice w pracy” i „Aktywnie w domu” można składać najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Wniosek o świadczenie „Aktywnie w żłobku” można złożyć w dniu, gdy dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub trafi pod opiekę dziennego opiekuna.

 

Jak złożyć wniosek?

 

Wnioski o świadczenie można składać za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej PS B@nk24 od 1 października 2024 r. Po zalogowaniu, wybierz zakładkę Wnioski, a następnie odpowiedni wniosek, w tym przypadku „Aktywny Rodzic”.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prace planowe w infrastrukturze kartowej/ IT Card - 02.12.2024 r.

  

Szanowni Państwo,

informujemy, że w dniu:

02.12.2024 od godz. 00:00 do godz. 04:00

Planowane są prace prowadzone w infrastrukturze ITCARD S.A.

Podczas prac pojawią się przerwy w realizacji transakcji kartami Visa i MasterCard, w bankomatach PS Banku.

 

Za niedogodności serdecznie przepraszamy i w przypadku jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Płatności kartą za granicą

 

 

Wybierasz się w podróż zagraniczną?

Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.

W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. Tam lepiej sprawdzi się karta fizyczna-plastikowa lub gotówka.

 

Jeśli w podróży Twoja płatność telefonem lub zegarkiem nie przejdzie (zostanie odrzucona), ponów transakcję i użyj plastikowej karty. Najlepiej włóż kartę do czytnika terminala płatniczego albo bankomatu i zatwierdź kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).

 

Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi.

 

Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nowy e-Biznes w PS Bank

 

Szanowni Państwo,

20 grudnia 2023 r. po godzinie 11.00 zostanie udostępniona nowa wersja systemu bankowości internetowej e-Biznes. Dotychczasowa wersja (oparta na technologii Java) będzie dostępna do odwołania, o czym z wyprzedzeniem poinformujemy.

 

Co się zmienia?

Odpowiadając na oczekiwania klientów udostępniamy nową, bardziej przejrzystą oraz wygodną w użytkowaniu wersje systemu e-Biznes (z nową szatą graficzną). Aktualizujemy e-Biznes z wersji Java na wersję „przeglądarkową”.

 

Co należy zrobić?

Zapoznaj się z Instrukcją użytkowania umieszczoną na stronie logowania w zakładce ,,Dokumentacja”. Wejdź na stronę PSBank.pl, kliknij baner Przejdź do e-Biznes, wybierz kafelek Nowy e-Biznes (Uruchom) i zaloguj się dotychczasowym loginem i hasłem.

 

Masz wątpliwości?

Skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 73 74 153, 22 73 74 135 lub e-mail: (w godzinach 8.00-18.00 w dni robocze).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA na fałszywe SMS i strony internetowe

 


W jaki sposób chronić się przed tego typu cyberatakami?

 

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności otrzymanego SMS-a lub linku do strony internetowej, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą ma reprezentować nadawca. Należy użyć oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie należy korzystać z danych podanych w SMS-ie.

 

Potrzebujesz więcej informacji o cyberatakach z wykorzystaniem fałszywych smsów oraz stron internetowych - kliknij w baner poniżej 

 

 

 

 

Uwaga na ataki typu Voice Phishing

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 
 
Departament Bezpieczeństwa Grupy BPS identyfikuje wzmożoną aktywność ataków typu Voice Phishing. Czym jest Voice Phishing i jak go uniknąć przedstawiamy w pliku (LINK).
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Zmiany w uwierzytelnianiu transakcji internetowych wykonywanych kartami płatniczymi

 

Od 1 lipca 2023 r. transakcje internetowe, wykonywane przez Ciebie kartami płatniczymi, mogą nie wymagać potwierdzenia kodem PIN i kodem SMS

Wysokość limitów do jakich Bank może nie stosować silnego uwierzytelnienia (transakcje niskokwotowe):

    Pojedyncza transakcja internetowa - 100 PLN

    Suma transakcji internetowych - 400 PLN

    Liczba następujących po sobie transakcji internetowych - 5

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

800+ od stycznia 2024 r. bez dodatkowych wniosków

Zmiany wysokości świadczenia wychowawczego „500+” 800+ od stycznia 2024 r. bez dodatkowych wniosków

 

 

Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego zostanie podniesiona z 500 do 800 zł.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wypłaca to świadczenie, sam zmieni jego wysokość. Dlatego nie trzeba składać dodatkowego wniosku.

Wypłaty świadczeń w nowej wysokości będą realizowane od stycznia 2024 r. ZUS poinformuje o nowej wysokości świadczenia do wypłaty na Platformie Usług Elektronicznych

(PUE) ZUS.

 

Więcej informacji na www.zus.pl (https://www.zus.pl/-/800-od-stycznia-2024-r.-bezdodatkowych-

wniosk%C3%B3w?redirect=%2F).

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

 

WIRON zastąpi WIBOR

 

W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.

Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.

Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:

  • Zrzeszenie BPS, do którego należy Bank Spółdzielczy w Piasecznie – PS Bank, uczestniczy w pracach nad reformą wskaźników referencyjnych.
  • Aktualnie klienci naszego banku nie muszą podejmować żadnych działań związanych z publikacją nowego wskaźnika – WIRON.
  • W najbliższym czasie nie będziemy wprowadzać żadnych zmian w obowiązujących umowach kredytowych. Ustawowa zmiana istniejących umów kredytowych planowana jest dla całego sektora bankowego dopiero na rok 2025.

 

Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?

Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:

  • banków działających na polskim rynku, w tym Banku BPS reprezentującego Zrzeszenie BPS, do którego należy nasz Bank,
  • funduszy inwestycyjnych, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, emitentów obligacji,
  • UKNF, NBP, Ministerstwa Finansów, BFG,
  • GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?

Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.

WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow

 

Jak wygląda harmonogram zmian?

  • 1 grudnia 2022 roku WIRON stał się kluczowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1011, tzw. Rozporządzenia BMR. Oznacza to, że jest regularnie wyliczany i publikowany przez GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Banki mogą go już stosować w swoich transakcjach na stopę procentową zawieranych na rynku międzybankowym.
  • Banki mogą wprowadzać do oferty kredyty stosujące indeks WIRON równolegle z dotychczas oferowanymi kredytami na WIBOR. Należy spodziewać się, że w ofercie różnych banków kredyty oparte o WIRON będą stopniowo pojawiały się w 2023 i 2024 roku.
  • W 2023 roku wszystkie banki na rynku będą prowadzić prace związane z dostosowaniem systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących indeks WIRON.
  • W 2024 roku możliwa powinna być emisja obligacji, także tych korporacyjnych i samorządowych, stosujących indeks WIRON.
  • Do końca 2024 roku dokona się zmiana polskich i unijnych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie wskaźnika WIRON.
  • Ustawowa zamiana wskaźnika referencyjnego na WIRON w kredytach opartych na wskaźniku WIBOR oraz zaprzestanie opracowywania wskaźników WIBOR i WIBID zaplanowana jest na rok 2025.

  

Najczęściej zadawane pytania

 

Co to jest WIBOR i w jaki sposób jest wyznaczany?

WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie. Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.

 

Czy nowy wskaźnik referencyjny WIRON zmieni koszty kredytów?

Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją. Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).

 

Czy muszę podpisać z bankiem nową umowę uwzględniającą WIRON?

Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Piasecznie – PS Bank pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.

 

Kiedy będzie możliwość skorzystania z produktów opartych o WIRON?

Bank Spółdzielczy w Piasecznie – PS Bank przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.

 

Czy WIRON jest lepszy niż WIBOR?

Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego. WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

 

Kto kontroluje wskaźniki referencyjne w Polsce?

Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków). Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF. Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF. 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Zablokuj dostęp - nowa funkcja w PSB@nk24

W związku z rozwojem funkcjonalności bankowości elektronicznej PS Banku informujemy, że do systemu PSB@nk24 wprowadzono funkcję blokowania dostępu w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa dostępu do konta. Po podaniu prawidłowych danych zablokowane zostaną:   

  • dostęp do systemu bankowości elektronicznej,
  • możliwość wykonywania transakcji,
  • dostęp poprzez bankowość mobilną. 

Pomyślne zablokowanie dostępu zostanie potwierdzone powiadomieniem SMS na numer telefonu przypisany do loginu.  
UWAGA! Zablokowanie dostępu skutkuje również zablokowaniem dostępu do aplikacji mobilnej PSBank.pl

Odblokowanie dostępu będzie możliwe po wizycie w najbliższej placówe PS Banku (link).

Jak zablokować dostęp?

  1. W oknie logowania do bankowości elektronicznej PSB@nk24 wybierz opcję "Zablokuj dostęp"
  2. Wprowadź swój login i wybierz opcję "Dalej"
  3. Uzupełnij numer PESEL przypisany do loginu, a następnie wybierz opcję "Zablokuj dostęp"

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

e-Doręczenia - adres PS Banku

e-Doręczenia - to nowy, dodatkowy sposób na kontakt z PS Bankiem. Nasz adres e-Doręczeń to: AE:PL-48904-95697-THHSB-17


Dzięki niemu:

  • przesyłasz i odbierasz dokumenty i dane w formie elektronicznej, bez konieczności wysłania ich w tradycyjnej, papierowej wersji; 
  • otrzymujesz dowód wysłania i doręczenia danych;
  • Twoje dane są chronione przed utratą, kradzieżą lub ich zmianą. 

 

 

Jak korzystać z usługi e-Doręczeń   

 

Na tę chwilę ta usługa nie jest jeszcze aktywna. Aby w przyszłości skontaktować się z nami przez usługę doręczeń elektronicznych, musisz mieć swoją skrzynkę i być użytkownikiem tej usługi.  

 

Gdzie można znaleźć więcej informacji   

 

Informacje o usłudze e-Doręczeń, terminie jej udostępnienia, a także odpowiedzi na najczęstsze pytania znajdziesz na rządowej stronie internetowej (link).

  

Jak zacząć korzystać z e-Doręczeń:

  1. Załóż skrzynkę na Mój Gov - Wejdź na stronę skrzynki na swoim koncie Mój Gov. Zaloguj się profilem zaufanym lub e-dowodem i postępuj zgodnie z instrukcją.
  2. Potwierdź - Gdy skrzynka będzie aktywna, otrzymasz wiadomość e-mail z powiadomieniem. Wtedy możesz zacząć z niej korzystać.
  3. Wyślij wiadomość do nas - By wysłać do nas wiadomość, wystarczy, że zalogujesz się na swoją skrzynkę Mój Gov i w polu adresata wpiszesz nasz adres e-Doręczeń: AE:PL-48904-95697-THHSB-17

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?

 

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej PSBank.pl zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

 

×   NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.

×   Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

×  Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

×    Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

×    Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

×    Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

 

ü Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

ü Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.

ü Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.

ü Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.

ü Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.

ü Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.

ü Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.

ü Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.

ü Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.

ü Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie PS Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

 

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię (22 73 74 153).

 

PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oszustwa na BLIKa – nie daj się okraść

 

BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.

 

Na czym polega oszustwo na BLIK?

Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

 

Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:

  • Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.
  • Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.
  • Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.
  • Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty. 

 

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:

  • Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).
  • Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.
  • Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi. 

  • Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
  • Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.
  • Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.
  • Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego. 

 

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

  • Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
  • Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.  

 

Płatności BLIKIem są bezpieczne Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Uwaga na oszustów wykorzystujących portale ogłoszeniowe!

 

Departament Bezpieczeństwa Grupy BPS ostrzega przed wyłudzeniem danych poufnych z wykorzystaniem portali ogłoszeniowych lub aukcyjnych. Oszuści wysyłają sprzedawcy link do strony udającej witrynę danego portalu, pozwalającą na finalizację transakcji i zachęcają, by wprowadzić w fałszywym panelu m.in. dane swojej karty, rzekomo po to, aby otrzymać na nią pieniądze za przedmiot z ogłoszenia. Jeśli podasz numer karty, kod CVV2 oraz datę ważności, możesz paść ofiarą oszusta i stracić pieniądze.

Pamiętaj:

  • Pełne dane karty służą do dokonania obciążenia Twojego rachunku, a nie przesłania środków na Twoją kartę,
  • Nie klikaj w linki do płatności wysłanych w wiadomościach SMS,
  • Nigdy nie wprowadzaj numeru karty, kodu CVV2 i daty ważności na wyświetlonych formularzach,
  • Dokładnie czytaj kody SMS wysyłane z banku.

Bądź ostrożny! A jeśli podałeś dane Twojej karty skontaktuj się z Infolinią Banku (+48 828 828 828 - hasło BANK SPÓŁDZIELCZY lub GRUPA BPS), w celu jej zastrzeżenia.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Ostateczny termin na składania wniosków o subwencję finansową w ramach Tarczy Finansowej 2.0.

Uprzejmie przypominamy, że 28 lutego 2021 r. jest ostatecznym terminem na składanie wniosków o subwencję finansową w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Natomiast klienci mają możliwość składania wniosków odwoławczych w przypadku otrzymania subwencji finansowej w całości lub w części w terminie do 31 marca 2021 r.

 

PFR nie potwierdził jeszcze oficjalnie terminu zakończenia przyjmowania zgłoszeń wyjaśniających (reklamacje), wobec tego do czasu wskazania ostatecznego terminu, klienci którzy nie otrzymali subwencji finansowej lub wyczerpali już procedurę odwoławczą (2 odwołania) mogą nadal składać reklamację do PFR za pośrednictwem Banku.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Zmiany w usłudze 3D Secure i realizacji transakcji kartami w Internecie

 

Uprzejmie informujemy, iż w związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2) zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) we wszystkich płatnościach internetowych dokonanych kartą, w styczniu 2021 r. zmianie ulegnie sposób autoryzacji tych transakcji. Aby dokonać płatności internetowych kartą wymagane będzie podanie kodu PIN ustawionego dla usługi 3D Secure w portalu KartoSFERA (link), a następnie kodu przesłanego w wiadomości SMS na nr tel. podany w Banku. W związku z tym, aby móc wykonywać transakcje kartą w Internecie - po zalogowaniu do KartoSFERY należy ustawić kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

 

Komunikat Departamentu Bezpieczeństwa Banku BPS S.A.

 

Departament Bezpieczeństwa Banku BPS S.A. informuje, że zidentyfikował potencjalny atak polegający na podszywaniu się pod Infolinię banków spółdzielczych.

Atak polega na próbie wymuszenia instalacji aplikacji lub wejścia na konkretną stronę i pobrania aplikacji, w celu dokonania opłaty za fikcyjną usługę.

Przypominamy, że Bank NIE prosi klientów o pobieranie i instalowanie aplikacji z nieautoryzowanych stron. Wszystkie takie próby, prosimy zgłaszać bezpośrednio na Infolinię Banku lub na adres e-mail: 
incydent@bankbps.pl

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Do 100 zł limitu przy płatnościach zbliżeniowych

 

  • Zmiana wartości limitu transakcji zbliżeniowych kartą bez wprowadzania kodu PIN! Od 20 marca limit ten wzrasta z 50 zł do 100 zł. Zmiana ma na celu ograniczenie kontaktu fizycznego Klientów z terminalami POS podczas dokonywania płatności kartowych.

  • W najbliższym czasie terminale będą aktualizowane do nowych zasad, co oznacza, że przez jakiś okres mogą jeszcze zdarzać się prośby o podanie kodu PIN do kwoty poniżej 100 zł, jeśli terminal nie został zaktualizowany. Takie przypadki będą jednak coraz rzadsze, w miarę postępów aktualizacji.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Komenda Główna Policji OSTRZEGA!

Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl – BCC ZBP ostrzegają przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. rezerw krajowych NBP.


Ostrzegamy przed fałszywymi informacjami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19) nakłaniającymi klientów banków do dokonywania transakcji finansowych. Niniejsze ostrzeżenie jest adresowane do klientów wszystkich polskich banków.


Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, najbliższej jednostce Policji a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/). Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań.


Pamiętaj: w tym szczególnym okresie najskuteczniejszą metodą kontaktu z bankiem może okazać się przesłanie wiadomości e-mail. Ze względu na obostrzenia epidiomologiczne, które dotyczą także banków i ich pracowników czas połączenia telefonicznego z konsultantem może się wydłużyć. Staraj się zrozumieć tą sytuację. Twoje zgłoszenie mailowe będzie przeanalizowane i będą podjęte stosowne działania.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacje dla dostawców usług (TPP)

 

Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera <LINK> . 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obowiązek informacyjny

 

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia
4 maja 2016 r.)), dalej zwanym „RODO”, informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Piasecznie (ul. Kościuszki 23, 05-500 Piaseczno).
  2. Inspektorem ochrony danych w Banku Spółdzielczym w Piasecznie jest pracownik dostępny pod adresem: iod@psbank.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia działalności bankowej, a w szczególności zawarcia i realizacji umowy dotyczącej produktu bankowego, a także podjęcia działań przed zawarciem umowy, dokonania analizy zdolności kredytowej i oceny ryzyka kredytowego, w celach marketingowych oraz w celach archiwalnych.
  4. Zakres przetwarzanych przez Bank Pani/Pana danych osobowych wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności ustawy - Prawo bankowe. Uzależniony jest od zawartych przez Panią/Pana umów z Bankiem, a w szczególności umowy rachunku bankowego, umowy o bankowość elektroniczną, umowy o kartę płatniczą, umowy kredytu bankowego oraz innych umów o usługi bankowe i obejmuje: dane osobiste, dane teleadresowe, dane kontaktowe, dane finansowe oraz dane dotyczące posiadanych produktów i usług.
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są organy i podmioty uprawnione oraz instytucje (Biuro Informacji Kredytowej S.A., Związek Banków Polskich) na podstawie ustawy – Prawo bankowe.
  6. Okresy przechowywania/przetwarzania Pani/Pana danych osobowych wynikają z celów przetwarzania (dane osobowe przetwarzane są przez Bank do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych lub do momentu zrealizowania/ustania celów przetwarzania danych osobowych wynikających z umów zawartych przez Panią/Pana z Bankiem oraz upływu terminu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń), w szczególności terminy przechowywania/przetwarzania danych osobowych wynikają z ustawy – Prawo bankowe, ustawy o rachunkowości oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  7. Przysługuje Pani/Pana prawo do żądania od Banku sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z RODO, ustawy – Prawo bankowe, ustawy o rachunkowości oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. W przypadku, gdy dane osobowe nie zostały zebrane od Pani/Pana, przysługuje Pani/Panu prawo do uzyskania informacji o ich źródle.
  10. W przypadku zautomatyzowanego podejmowania decyzji przez Bank, w tym profilowania, przysługuje Pani/Panu prawo do uzyskania informacji o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania.
  11. Przysługuje Pani/Panu prawo do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu przez Bank.
  12. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia i realizacji umowy. Jest Pani/Pan zobowiązany do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych jest niemożliwość świadczenia usługi przez Bank.
  13. Przysługuje Pani/Panu prawo złożenia reklamacji odnośnie sposobu obsługi wniosku.
  14. W przypadku pytań dotyczących obsługi wniosku prosimy o kontakt z pracownikiem Placówki sprzedażowej Banku lub z Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail:
  15. Więcej informacji na temat praw klienta wynikających z RODO znajduje się na stronie internetowej Banku: www.psbank.pl/rodo

 

 

Administrator

- Bank Spółdzielczy w Piasecznie

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktualizacja PS B@nk24

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów już od 27 marca br. w bankowości internetowej PS B@nk24 pojawią się nowe rozwiązania, a wśród nich m.in.:

  • przywrócenie przycisku do wysłania autoryzującego kodu SMS,
  • możliwość bezpośredniej komunikacji z PS Bankiem z wykorzystaniem bankowości internetowej.

 

 

Więcej informacji o nowych funkcjonalnościach po zalogowaniu się do bankowości internetowej PS B@nk24.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Restrukturyzacja z art. 75c Prawa bankowego

 

Zgodnie z dodanym przez nowelizację art. 75c Prawa bankowego (tekst jednolity Dz. U. Z 2015r. poz. 128 z póź. zm.), jeśli kredytobiorca opóżnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, Bank wzywa go do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych. W wezwaniu tym Bank informuje o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia.


W przypadku złożenia takiego wniosku, Bank umożliwia restrukturyzację zadłużenia poprzez zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty zobowiązania, jeśli jest ona uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej kredytobiorcy. Restrukturyzacja taka dokonywana jest na warunkach uzgodnionych przez obie strony umowy o charakterze kredytowym.

 

W przypadku odrzucenia przez Bank wniosku kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, będzie on zobowiązany przekazać kredytobiorcy niezwłocznie na piśmie szczegółowe przyczyny odrzucenia wniosku.

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


e-Składka – proste płatności z ZUS

 

Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację  o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r. 

 


Informujemy, że od dnia 01.01.2018 r. składki na rzecz ZUS należy realizować standardowym przelewem na indywidualne konto płatnika.

Przelewy wykonane jako typ ZUS będą odrzucane. 

 

Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek.

 

Jeśli będziesz miał w 2018  r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie.

 

Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.

 

 

Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015

 

Bank Spółdzielczy w Piasecznie - PS Bank informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1781/2006 (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.)zmienił się zakres informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy).

W związku z tym zwracamy się z prośbą o umieszczanie na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujących informacji:

  • numer rachunku zleceniodawcy oraz numer rachunku odbiorcy,
  • pełną nazwę / imię i nazwisko zleceniodawcy,
  • pełną nazwę / imię i nazwisko odbiorcy,
  • pełny adres zleceniodawcy: miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu

Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej rozporządzenia wspólnotowego mogą powodować:

  • opóźnienie w wykonaniu zleconego przelewu,
  • odrzucenie przelewu,
  • wstrzymanie przelewu.

W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:

  • danych zleceniodawcy i odbiorcy w przypadku dyspozycji papierowych,
  • danych odbiorcy dla płatności dokonywanych za pośrednictwem bankowości internetowej i mobilnej (prosimy o sprawdzenie czy dane kontrahentów, które mają Państwo zapisane w swoich systemach lub w systemie bankowości internetowej naszego Banku są kompletne, tj. zgodne z powyższym zakresem danych).

Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).

Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EURO-FATCA

 

Bank Spółdzielczy w Piasecznie uprzejmie informuje, iż zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (wynikającej z ustawodawstwa CRS i EURO-FATCA), Bank zobowiązany jest do przekazywania do Krajowej Administracji Skarbowej informacji o rachunkach Klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w innych krajach niż Polska.

W związku z powyższym, od dnia 01.05.2017 r. Bank  będzie wymagał od Klientów informacji na temat kraju rezydencji podatkowej oraz numeru ewidencji podatkowej tzw. TIN.

 

 

INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE EURO-FATCA 

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

SŁOWNIK UŻYWANYCH POJĘĆ

 

DOKUMENTY DO POBRANIA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oświadczenie FATCA

 

Szanowni Klienci,

 

Bank Spółdzielczy w Piasecznie, uprzejmie przypomina Klientom, którzy po dniu 30 czerwca 2014 r. założyli w PS Banku rachunek do działalności gospodarczej, rachunek ROR lub lokatę o konieczności wypełnienia Oświadczenia dotyczącego rezydencji podatkowej tzw. FATCA.

 

Wymóg ten wynika min. z Ustawy z dnia 09.10.2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA (Dz. U. z 2015 r. poz. 1712).    

 

Niezłożenie wymaganego oświadczenia do dnia 30 listopada 2016 r. 

skutkować będzie ograniczeniem dostępu do rachunku do czasu jego otrzymania.  

 

Wzór oświadczenia - (jeżeli nie odebrali Państwo przesłanego przez Bank drogą pocztową oświadczenia – do pobrania poniżej) - należy wypełnić i dostarczyć do dowolnej placówki Banku lub przesłać elektronicznie w formie skanu na adres e-mail centrala@bspiaseczno.pl. Na wszystkie pytania i wątpliwości odpowiedzą nasi pracownicy – osobiście, telefonicznie lub mailowo – kontakty w zakładce „Placówki i bankomaty”.

 
Do pobrania:    

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zmiana sposobu stosowania formularza przelewu celnego

 

Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 października 2015 r. w związku z centralizacją obsługi finansowo-księgowej organów celnych zostaną wprowadzone zmiany w sposobie wypełniania formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu celnego. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami: 

 

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Godziny realizacji przelewów zagranicznych i SORBNET


Od 1 września 2013 r. Klienci PS Banku mogą wykonywać przelew za pomocą systemu obsługi rachunków bankowych SORBNET. Przelew taki zostanie niezwłocznie zaksięgowany i przekazany do rozliczeń międzybankowych. SORBNET jest szybszy od przelewów realizowanych w systemie ELIXIR, ponieważ omija sesje przychodzące i wychodzące w bankach. Kwota przelewu nie ma ograniczeń. Przelewy SORBNET realizowane (wysyłane do innego banku) będą od poniedziałku do piątku do godziny 14.30

 

Przelewy zagraniczne realizowane będą od poniedziałku do piątku do godziny 15.00

 

UWAGA - przelewy do Urzędu Skarbowego (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) niezależnie od kwoty nie mogą być wysyłane SORBNETEM.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Serwis https://www.psbank.pl/ używa plików cookie. Brak zmian ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie.
© 2009. Wszelkie prawa zastrzeżone dla Banku Spółdzielczego w Piasecznie – PS Bank.
Projekt i realizacja: Ideo      Powered by : CMSEdito
Bank Spółdzielczy w Piasecznie - PS Bank z siedzibą w Piasecznie, ul. Kościuszki 23, 05-500 Piaseczno, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie,
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000057537, NIP: 123-00-04-918. Kod SWIFT: POLUPLPR