Szanowny Kliencie,
Bank Spółdzielczy w Piasecznie informuje, że w przypadku, gdy Twój dokument tożsamości utracił ważność lub zostało mniej niż 60 dni do końca terminu jego ważności po zalogowaniu do bankowości internetowej (PS B@nk24) zostaniesz o tym fakcie poinformowany poprzez specjalny komunikat. Komunikat będzie wyświetlany po każdym zalogowaniu się, aż do aktualizacji danych dokumentu tożsamości.
Komunikat 1. Dokument utracił ważność:
Uwaga! Upłynął termin ważności Twojego dokumentu tożsamości. Jak najszybciej zaktualizuj go, aby swobodnie korzystać z bankowości. Dokument tożsamości możesz zaktualizować w bankowości internetowej lub placówce banku.
Komunikat 2. Dokument utraci ważność w ciągu 60 dni:
Uwaga! Wkrótce upływa termin ważności Twojego dokumentu (pozostała liczba dni: x). Jak najszybciej zaktualizuj go, aby swobodnie korzystać z bankowości. Dokument tożsamości możesz zaktualizować w bankowości internetowej lub placówce banku.
Ważne!!! Od dnia 01.10.2024r. dla klientów Banku Spółdzielczego w Piasecznie, których dokument tożsamości utracił ważność zostanie włączona blokada wykonywania operacji. Blokada zostanie usunięta po zmianie danych dokumentu tożsamości na aktualne i weryfikacji poprawności danych.
Dane dokumentu tożsamości możesz zaktualizować:
1) w bankowości eBankNet (PS B@nk24) - zakładka Mój profil -> Dane -> Dokument tożsamości
2) w placówce PS Banku (lista).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pomoc dla kredytobiorców spłacających kredyt hipoteczny przeznaczony na zaspokojenie indywidualnych potrzeb mieszkaniowych.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z Infolinią Banku BPS S.A. lub placówką naszego banku w celu uniknięcia zablokowania możliwości płatności kartą za granicą.
W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi (oszukańczymi).
Dodatkowo pamiętaj o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z Infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Drogi Kliencie,
Mamy dla Ciebie świetną wiadomość! Teraz możesz jeszcze sprawniej korzystać ze swojej karty używając jej do płatności on-line.
Nie musisz za każdym razem potwierdzać kodem PIN i hasłem SMS, gdy chcesz zrobić małe zakupy online. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w Kartosfera.pl i klikniesz w zakładkę "3D Secure". Tam będziesz mógł szybko zdecydować, czy chcesz korzystać z tej opcji.
A co oznacza "małe zakupy"? To wszystkie transakcje na kwoty, które mieszczą się w limitach ogłoszonych na stronie naszego Banku.
Życzymy miłych zakupów!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Masz małe dzieci? Skorzystaj ze świadczeń z programu Aktywny Rodzic
Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu możesz ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do Twojej sytuacji rodzinnej i zawodowej.
500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu.
1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.
Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.
· Wysokość świadczenia: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością).
· Przysługuje rodzicom lub opiekunom dzieci w wieku 12–35 miesięcy, aktywnym zawodowo.
· Warunek: dziecko nie może uczęszczać do przedszkola, żłobka lub klubu dziecięcego, ani być pod opieką dziennego opiekuna.
· Dofinansowanie kosztów opieki dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.
· Maksymalna kwota: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością), nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej za taki pobyt dziecka.
· Świadczenie nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. jest wyższa niż 2200 złotych.
· Wysokość świadczenia: 500 zł miesięcznie na dziecko.
· Przysługuje rodzicowi lub opiekunowi, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem w domu (dziecko w wieku 12–35 miesięcy).
· Świadczenie nie przysługuje, jeśli został wykorzystany pełny rodzinny kapitał opiekuńczy.
Wnioski mogą składać rodzice (matka, ojciec) oraz opiekunowie faktyczni, prawni, rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka. Świadczenia przysługują bez względu na dochód rodziny. Nie podlegają opodatkowaniu ani egzekucji komorniczej.
Wnioski o świadczenie „Aktywni rodzice w pracy” i „Aktywnie w domu” można składać najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Wniosek o świadczenie „Aktywnie w żłobku” można złożyć w dniu, gdy dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub trafi pod opiekę dziennego opiekuna.
Wnioski o świadczenie można składać za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej PS B@nk24 od 1 października 2024 r. Po zalogowaniu, wybierz zakładkę Wnioski, a następnie odpowiedni wniosek, w tym przypadku „Aktywny Rodzic”.
Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu:
02.12.2024 od godz. 00:00 do godz. 04:00
Planowane są prace prowadzone w infrastrukturze ITCARD S.A.
Podczas prac pojawią się przerwy w realizacji transakcji kartami Visa i MasterCard, w bankomatach PS Banku.
Za niedogodności serdecznie przepraszamy i w przypadku jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wybierasz się w podróż zagraniczną?
Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. Tam lepiej sprawdzi się karta fizyczna-plastikowa lub gotówka.
Jeśli w podróży Twoja płatność telefonem lub zegarkiem nie przejdzie (zostanie odrzucona), ponów transakcję i użyj plastikowej karty. Najlepiej włóż kartę do czytnika terminala płatniczego albo bankomatu i zatwierdź kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).
Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi.
Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo,
20 grudnia 2023 r. po godzinie 11.00 zostanie udostępniona nowa wersja systemu bankowości internetowej e-Biznes. Dotychczasowa wersja (oparta na technologii Java) będzie dostępna do odwołania, o czym z wyprzedzeniem poinformujemy.
Co się zmienia?
Odpowiadając na oczekiwania klientów udostępniamy nową, bardziej przejrzystą oraz wygodną w użytkowaniu wersje systemu e-Biznes (z nową szatą graficzną). Aktualizujemy e-Biznes z wersji Java na wersję „przeglądarkową”.
Co należy zrobić?
Zapoznaj się z Instrukcją użytkowania umieszczoną na stronie logowania w zakładce ,,Dokumentacja”. Wejdź na stronę PSBank.pl, kliknij baner Przejdź do e-Biznes, wybierz kafelek Nowy e-Biznes (Uruchom) i zaloguj się dotychczasowym loginem i hasłem.
Masz wątpliwości?
Skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 22 73 74 153, 22 73 74 135 lub e-mail: (w godzinach 8.00-18.00 w dni robocze).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W jaki sposób chronić się przed tego typu cyberatakami?
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności otrzymanego SMS-a lub linku do strony internetowej, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą lub instytucją, którą ma reprezentować nadawca. Należy użyć oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail z oryginalnej strony internetowej, nie należy korzystać z danych podanych w SMS-ie.
Potrzebujesz więcej informacji o cyberatakach z wykorzystaniem fałszywych smsów oraz stron internetowych - kliknij w baner poniżej
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Od 1 lipca 2023 r. transakcje internetowe, wykonywane przez Ciebie kartami płatniczymi, mogą nie wymagać potwierdzenia kodem PIN i kodem SMS
Wysokość limitów do jakich Bank może nie stosować silnego uwierzytelnienia (transakcje niskokwotowe):
• Pojedyncza transakcja internetowa - 100 PLN
• Suma transakcji internetowych - 400 PLN
• Liczba następujących po sobie transakcji internetowych - 5
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zmiany wysokości świadczenia wychowawczego „500+” 800+ od stycznia 2024 r. bez dodatkowych wniosków
Od 1 stycznia 2024 r. kwota świadczenia wychowawczego zostanie podniesiona z 500 do 800 zł.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który wypłaca to świadczenie, sam zmieni jego wysokość. Dlatego nie trzeba składać dodatkowego wniosku.
Wypłaty świadczeń w nowej wysokości będą realizowane od stycznia 2024 r. ZUS poinformuje o nowej wysokości świadczenia do wypłaty na Platformie Usług Elektronicznych
(PUE) ZUS.
Więcej informacji na www.zus.pl (https://www.zus.pl/-/800-od-stycznia-2024-r.-bezdodatkowych-
wniosk%C3%B3w?redirect=%2F).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.
Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:
Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?
Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:
Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?
Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow
Jak wygląda harmonogram zmian?
Najczęściej zadawane pytania
Co to jest WIBOR i w jaki sposób jest wyznaczany?
WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie. Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.
Czy nowy wskaźnik referencyjny WIRON zmieni koszty kredytów?
Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją. Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).
Czy muszę podpisać z bankiem nową umowę uwzględniającą WIRON?
Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Piasecznie – PS Bank pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.
Kiedy będzie możliwość skorzystania z produktów opartych o WIRON?
Bank Spółdzielczy w Piasecznie – PS Bank przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
Czy WIRON jest lepszy niż WIBOR?
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego. WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Kto kontroluje wskaźniki referencyjne w Polsce?
Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków). Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF. Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W związku z rozwojem funkcjonalności bankowości elektronicznej PS Banku informujemy, że do systemu PSB@nk24 wprowadzono funkcję blokowania dostępu w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa dostępu do konta. Po podaniu prawidłowych danych zablokowane zostaną:
Pomyślne zablokowanie dostępu zostanie potwierdzone powiadomieniem SMS na numer telefonu przypisany do loginu.
UWAGA! Zablokowanie dostępu skutkuje również zablokowaniem dostępu do aplikacji mobilnej PSBank.pl
Odblokowanie dostępu będzie możliwe po wizycie w najbliższej placówe PS Banku (link).
Jak zablokować dostęp?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
e-Doręczenia - to nowy, dodatkowy sposób na kontakt z PS Bankiem. Nasz adres e-Doręczeń to: AE:PL-48904-95697-THHSB-17
Dzięki niemu:
Jak korzystać z usługi e-Doręczeń
Na tę chwilę ta usługa nie jest jeszcze aktywna. Aby w przyszłości skontaktować się z nami przez usługę doręczeń elektronicznych, musisz mieć swoją skrzynkę i być użytkownikiem tej usługi.
Gdzie można znaleźć więcej informacji
Informacje o usłudze e-Doręczeń, terminie jej udostępnienia, a także odpowiedzi na najczęstsze pytania znajdziesz na rządowej stronie internetowej (link).
Jak zacząć korzystać z e-Doręczeń:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej PSBank.pl zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.
× NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.
× Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
× Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
× Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
× Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
× Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
ü Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
ü Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
ü Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
ü Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
ü Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
ü Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki). Sprawdź także dokładnie poprawność adresu URL pod kątem literówek
i niestandardowych znaków, które bardzo często nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
ü Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
ü Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
ü Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
ü Śledź informacje oraz komunikaty publikowane na stronie PS Banku oraz przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń na naszą Infolinię (22 73 74 153).
PAMIĘTAJ w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców – wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym. Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.
Na czym polega oszustwo na BLIK?
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:
Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
Płatności BLIKIem są bezpieczne Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
Departament Bezpieczeństwa Grupy BPS ostrzega przed wyłudzeniem danych poufnych z wykorzystaniem portali ogłoszeniowych lub aukcyjnych. Oszuści wysyłają sprzedawcy link do strony udającej witrynę danego portalu, pozwalającą na finalizację transakcji i zachęcają, by wprowadzić w fałszywym panelu m.in. dane swojej karty, rzekomo po to, aby otrzymać na nią pieniądze za przedmiot z ogłoszenia. Jeśli podasz numer karty, kod CVV2 oraz datę ważności, możesz paść ofiarą oszusta i stracić pieniądze.
Pamiętaj:
Bądź ostrożny! A jeśli podałeś dane Twojej karty skontaktuj się z Infolinią Banku (+48 828 828 828 - hasło BANK SPÓŁDZIELCZY lub GRUPA BPS), w celu jej zastrzeżenia.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie przypominamy, że 28 lutego 2021 r. jest ostatecznym terminem na składanie wniosków o subwencję finansową w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Natomiast klienci mają możliwość składania wniosków odwoławczych w przypadku otrzymania subwencji finansowej w całości lub w części w terminie do 31 marca 2021 r.
PFR nie potwierdził jeszcze oficjalnie terminu zakończenia przyjmowania zgłoszeń wyjaśniających (reklamacje), wobec tego do czasu wskazania ostatecznego terminu, klienci którzy nie otrzymali subwencji finansowej lub wyczerpali już procedurę odwoławczą (2 odwołania) mogą nadal składać reklamację do PFR za pośrednictwem Banku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie informujemy, iż w związku z wejściem w życie dyrektywy w sprawie usług płatniczych (PSD2) zobowiązującej do stosowania silnego uwierzytelniania (SCA) we wszystkich płatnościach internetowych dokonanych kartą, w styczniu 2021 r. zmianie ulegnie sposób autoryzacji tych transakcji. Aby dokonać płatności internetowych kartą wymagane będzie podanie kodu PIN ustawionego dla usługi 3D Secure w portalu KartoSFERA (link), a następnie kodu przesłanego w wiadomości SMS na nr tel. podany w Banku. W związku z tym, aby móc wykonywać transakcje kartą w Internecie - po zalogowaniu do KartoSFERY należy ustawić kod PIN dla transakcji internetowych w zakładce 3D Secure.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Departament Bezpieczeństwa Banku BPS S.A. informuje, że zidentyfikował potencjalny atak polegający na podszywaniu się pod Infolinię banków spółdzielczych.
Atak polega na próbie wymuszenia instalacji aplikacji lub wejścia na konkretną stronę i pobrania aplikacji, w celu dokonania opłaty za fikcyjną usługę.
Przypominamy, że Bank NIE prosi klientów o pobieranie i instalowanie aplikacji z nieautoryzowanych stron. Wszystkie takie próby, prosimy zgłaszać bezpośrednio na Infolinię Banku lub na adres e-mail: incydent@bankbps.pl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl – BCC ZBP ostrzegają przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. rezerw krajowych NBP.
Ostrzegamy przed fałszywymi informacjami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19) nakłaniającymi klientów banków do dokonywania transakcji finansowych. Niniejsze ostrzeżenie jest adresowane do klientów wszystkich polskich banków.
Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, najbliższej jednostce Policji a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/). Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań.
Pamiętaj: w tym szczególnym okresie najskuteczniejszą metodą kontaktu z bankiem może okazać się przesłanie wiadomości e-mail. Ze względu na obostrzenia epidiomologiczne, które dotyczą także banków i ich pracowników czas połączenia telefonicznego z konsultantem może się wydłużyć. Staraj się zrozumieć tą sytuację. Twoje zgłoszenie mailowe będzie przeanalizowane i będą podjęte stosowne działania.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeśli jesteś certyfikowanym zewnętrznym dostawcą usług (TPP) lub złożyłeś wniosek w KNF o wydanie zezwolenia na świadczenie usług wynikających z dyrektywy PSD2 (AIS, PIS lub CAF), przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny interfejs dostępowy (API). Wszystkie niezbędne informacje, dokumentacja API oraz środowisko testowe znajdują się na naszym portalu dla dewelopera <LINK> .
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia
4 maja 2016 r.)), dalej zwanym „RODO”, informuję, iż:
Administrator
- Bank Spółdzielczy w Piasecznie
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów już od 27 marca br. w bankowości internetowej PS B@nk24 pojawią się nowe rozwiązania, a wśród nich m.in.:
Więcej informacji o nowych funkcjonalnościach po zalogowaniu się do bankowości internetowej PS B@nk24.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zgodnie z dodanym przez nowelizację art. 75c Prawa bankowego (tekst jednolity Dz. U. Z 2015r. poz. 128 z póź. zm.), jeśli kredytobiorca opóżnia się ze spłatą zobowiązania z tytułu udzielonego kredytu, Bank wzywa go do dokonania spłaty, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni roboczych. W wezwaniu tym Bank informuje o możliwości złożenia, w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania wezwania, wniosku o restrukturyzację zadłużenia.
W przypadku złożenia takiego wniosku, Bank umożliwia restrukturyzację zadłużenia poprzez zmianę określonych w umowie warunków lub terminów spłaty zobowiązania, jeśli jest ona uzasadniona dokonaną przez Bank oceną sytuacji finansowej i gospodarczej kredytobiorcy. Restrukturyzacja taka dokonywana jest na warunkach uzgodnionych przez obie strony umowy o charakterze kredytowym.
W przypadku odrzucenia przez Bank wniosku kredytobiorcy o restrukturyzację zadłużenia, będzie on zobowiązany przekazać kredytobiorcy niezwłocznie na piśmie szczegółowe przyczyny odrzucenia wniosku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Przedsiębiorco, od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki do ZUS będziesz przekazywać na jeden, indywidualny numer rachunku składkowego. Informację o numerze tego rachunku dostaniesz z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r.
Informujemy, że od dnia 01.01.2018 r. składki na rzecz ZUS należy realizować standardowym przelewem na indywidualne konto płatnika.
Przelewy wykonane jako typ ZUS będą odrzucane.
Jeśli do końca grudnia 2017 r. nie otrzymasz informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubisz list, zgłoś się do ZUS albo zadzwoń do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00). Jeśli nie będziesz znał numeru rachunku składkowego nie opłacisz w 2018 r. składek.
Jeśli będziesz miał w 2018 r. długi, to wpłata pokryje najstarszą należność. Może to spowodować zadłużenie za bieżący okres. Wpłynie to m.in. na Twoje prawo do zasiłku chorobowego. Podlegasz dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu tylko wówczas, jeśli opłacasz składki w terminie i w pełnej kwocie.
Jeśli masz problemy finansowe i nie jesteś w stanie w całości spłacić zaległych składek, to wystąp do ZUS o podpisanie układu ratalnego. Taka umowa zapewni Ci objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. Możesz skorzystać z pomocy doradcy ds. ulg codziennie w godzinach otwarcia placówek ZUS. Pomoże on zgromadzić i wypełnić dokumenty niezbędne do rozpatrzenia wniosku o rozłożenie długu na raty.
Więcej informacji na temat e-Składki znajdziesz na stronie www.zus.pl/eskladka
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie - PS Bank informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 roku, w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych i uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1781/2006 (Dz.U.UE.L.2015.141.1 z dnia 5 czerwca 2015 r.)zmienił się zakres informacji, które winny zawierać dokonywane przez Państwa transfery środków pieniężnych (przelewy).
W związku z tym zwracamy się z prośbą o umieszczanie na dyspozycjach dokonania przelewu krajowego lub zagranicznego bez względu na walutę, składanych zarówno w formie papierowej, jak i za pośrednictwem systemu bankowości internetowej i mobilnej następujących informacji:
Przelewy z brakującymi lub błędnymi informacjami o zleceniodawcy lub odbiorcy ze względu na obowiązki wynikające ze wskazanego powyżej rozporządzenia wspólnotowego mogą powodować:
W związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o dokładne uzupełnianie:
Jednocześnie ze względu na obowiązek sprawdzania przez Bank kompletności danych zleceniodawcy i odbiorcy przelewu zwracamy się o przekazanie kontrahentom lub osobom, od których otrzymują Państwo przelewy krajowe i zagraniczne swoich pełnych danych, tj. imienia i nazwiska lub nazwy Państwa firmy, zgodnej z dokumentami rejestrowymi złożonymi w Banku (jeśli takich danych obecnie nie posiadają).
Powyższe zasady są podyktowane koniecznością wypełniania przez Bank obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawnych.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie uprzejmie informuje, iż zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (wynikającej z ustawodawstwa CRS i EURO-FATCA), Bank zobowiązany jest do przekazywania do Krajowej Administracji Skarbowej informacji o rachunkach Klientów, którzy są rezydentami podatkowymi w innych krajach niż Polska.
W związku z powyższym, od dnia 01.05.2017 r. Bank będzie wymagał od Klientów informacji na temat kraju rezydencji podatkowej oraz numeru ewidencji podatkowej tzw. TIN.
INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE EURO-FATCA
DOKUMENTY DO POBRANIA:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bank Spółdzielczy w Piasecznie, uprzejmie przypomina Klientom, którzy po dniu 30 czerwca 2014 r. założyli w PS Banku rachunek do działalności gospodarczej, rachunek ROR lub lokatę o konieczności wypełnienia Oświadczenia dotyczącego rezydencji podatkowej tzw. FATCA.
Wymóg ten wynika min. z Ustawy z dnia 09.10.2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA (Dz. U. z 2015 r. poz. 1712).
Niezłożenie wymaganego oświadczenia do dnia 30 listopada 2016 r.
skutkować będzie ograniczeniem dostępu do rachunku do czasu jego otrzymania.
Wzór oświadczenia - (jeżeli nie odebrali Państwo przesłanego przez Bank drogą pocztową oświadczenia – do pobrania poniżej) - należy wypełnić i dostarczyć do dowolnej placówki Banku lub przesłać elektronicznie w formie skanu na adres e-mail centrala@bspiaseczno.pl. Na wszystkie pytania i wątpliwości odpowiedzą nasi pracownicy – osobiście, telefonicznie lub mailowo – kontakty w zakładce „Placówki i bankomaty”.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 października 2015 r. w związku z centralizacją obsługi finansowo-księgowej organów celnych zostaną wprowadzone zmiany w sposobie wypełniania formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu celnego. Zapraszamy do zapoznania się ze zmianami:
Od 1 września 2013 r. Klienci PS Banku mogą wykonywać przelew za pomocą systemu obsługi rachunków bankowych SORBNET. Przelew taki zostanie niezwłocznie zaksięgowany i przekazany do rozliczeń międzybankowych. SORBNET jest szybszy od przelewów realizowanych w systemie ELIXIR, ponieważ omija sesje przychodzące i wychodzące w bankach. Kwota przelewu nie ma ograniczeń. Przelewy SORBNET realizowane (wysyłane do innego banku) będą od poniedziałku do piątku do godziny 14.30.
Przelewy zagraniczne realizowane będą od poniedziałku do piątku do godziny 15.00.
UWAGA - przelewy do Urzędu Skarbowego (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) niezależnie od kwoty nie mogą być wysyłane SORBNETEM.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------